IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

بدافزار مایلوبات، سیستم شما را مانند یک سرباز پیاده نظام به استخدام در میاورد

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

به گزارش سایت ویروس ریمووا، بدافزاری جدید یافت شده که با سوء استفاده از سیستم های کامپیوتری آنها را به یک بات نت، برای گسترش بیشتر خود تبدیل می نماید.Takian.ir Mylobot Malware Featured

نام این بدافزار «MyloBot» بوده است و در بازه زمانی برگزاری انتخابات آمریکا گسترش یافته است.

از طرفی این بدافزار بیشتر از طریق فضای دارک وب منتشر شده، زیرا بیش از 50 هزار سایت تبهکاری، جاسوسی و... در دارک وب وجود دارد که جولانگاه مناسبی برای بدافزارها است.

به طور معمول بدافزار های مختلفی در سطح جهان وجود دارد، اما پیچیدگی در طراحی و عملکرد این بدافزار ها آنها را متفاوت می کند.

بات نت «botnet MyloBot» سیستم قربانیان را به بردگی گرفته و علاوه بر آلوده کردن خود سیستم از رایانه قربانی برای انتشار بیشتر خود، سوء استفاده می کند.

به طور کلی هدف قرار گرفت سامانه کامپیوتری عبارت اند از: در اختیار گرفتن میزبانی، سرقت اطلاعات، نصب باج افزار، نصب بدافزار، غیر فعال کردن آنتی ویروس و....

بات نت یاد شده علاوه بر توانایی های فوق، سیستم قربانی را به یک منتشر کننده بات نت تبدیل می کند. این امکان بسیار منحصر به فرد بوده و گسترش این بات نت را هموار می سازد.

این بات نت پس از ورود به سیستم کاربر «Windows Defender» را غیر فعال کرده، به روز رسانی ها را میبندد، درگاه های خاص فایروال ویندوز را غیر فعال کرده و سپس در پوشه ای به نام « %APPDATA%» بدافزار قرار می دهد.

سیستم رایانه ای قربانی همانند بات نت زامبی به دنبال آلوده کردن سیستم های دیگر است.

این بدافزار در دارک وب منتشر شده و به سرعت گسترش یافته است، زیرا برخی هکرها از این نوع بات نت ها برای تخریب طیف گسترده ای از سیستم ها استفاده می کنند. به طور مثال هکرها با آلوده کردن چند سیستم رایانه ای در یک نهاد یا سازمان و تبدیل آن به زامبی برای آلوده کردن سامانه های دیگر بهره می برند.

برچسب ها: زامبی, Windows Defender, botnet MyloBot, فضای دارک وب, انتخابات آمریکا, بدافزارMyloBot, MyloBot, malware, بات نت, هکر, بدافزار

چاپ ایمیل