IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

آمارهای نگران کننده از اعضاء کانال های پیام رسان های غیراصلی

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه
 به گزارش سایت  Telegram Analytics کانال نرم افزار تلگرام طلایی با 14.5 میلیون عضو، دارای بیشترین تعداد کاربر در بین سایر کانال های مرتبط با ایران است و بعد از ان کانال نرم افزارهای هاتگرام با 5.5 میلیون و موبوگرام  با 3.5 میلیون عضوقرار دارند. 
Takian.ir Telegram Analytics
کاربران با نصب این نرم افزارها بجای تلگرام نسخه اصلی، بصورت اتوماتیک و بدون تمایل شخصی در این کانال ها عضو میشوند و به همین دلیل تعداد کاربران این کانال ها هر روز در حال افزایش است.
اما با کمی دقت در نمودارهای مرتبط با کانال تلگرام طلایی، نکته جالب توجه این است که تعداد کاربران کانال طی 90 روز اخیر از 12 میلیون نفر به 14.5 میلیون نفر رسیده است اما بازدیدکنندگان ان طی 90 روز گذشته  از 1.1 میلیون بازدید در روز به 600هزار بازدید کاهش یافته است.
Takian.ir Telegram Talaee
طبق اعلام خود سایت تلگرام، نرم افزارهای غیراصلی دارای امنیت کافی نبوده و امکان سوء استفاده از کاربران استفاده کننده از این کانال ها وجود دارد. بطور مثال برای بلاک نمودن و یا حذف یک کانال، میتوان بطور ناخواسته از طرف کابران عضو این نرم افزارها درخواست های زیادی را ارسال نمود یا افراد را بصورت ناخواسته در بسیاری از گروه ها و کانال ها عضو کرد و یا بعضی کانال ها را فیلتر کرده و دسترسی ها را محدود نمود و بسیاری سوء استفاده های دیگر از اصلاعات رد و بدل شده.
دلیل اصلی استفاده کاربران از این نرم افزارهای غیر اصلی، امکان ورود به تلگرام  بدون استفاده از فیلتر شکن است در صورتی که امروزه توسط آدرس های MTProto امن ارائه شده در کانال های مرتبط، براحتی میتوان بدون فیلترشکن به تلگرام متصل شد.
لذا برای داشتن امنیت بیشتر پیشنهاد میشود که نسخه های غیراصلی تلگرام را حذف نموده و تنها از نسخه های اصلی Telegram و Telegram X استفاده نمایید. برای دانلود این نرم افزارها و یا سایر نرم افزها نیز حتماً از فروشگاه های معتبر از جمله Google play و App Store اقدام نمایید.

برچسب ها: تلگرام نسخه غیراصلی, Telegram X, TelegramMobogram, MTProto , هاتگرام, موبوگرام, تلگرام طلایی, Telegram, تلگرام

چاپ ایمیل